Top 5 orašastih plodova po preporuci nutricionista: koji su dobri za dijetu, a koji za imunitet?

Orašasti plodovi, zbog svog udjela masnoća, izazivaju duži osjećaj sitosti i na taj način mogu pomoći pri gubitku suvišnih kilograma. Poželjno ih je jesti u međuobrocima, s voćem, kako bismo izdržali glad između glavnih obroka i spriječili prejedanje – preporučuju nutricionisti.

 

Nisu svi za dijetu

Oraščići makadamije i pekan orasi sadrže najviše masnoća, pa su i najkaloričniji, te se u dijeti preporučuje birati manje kalorične plodove ili navedene oraščiće jesti u manjoj količini. Na dijeti je najbolje jesti bademe.

 

Orašasti plodovi jačaju imunitet

Bademi su bogati vitaminom E, antioksidansom koji pomaže u borbi protiv upala, karcinoma pluća i opadanja kognitivnih sposobnosti. Brazilski oraščić preporučuje se muškarcima jer sadrži selen, koji štiti od raka prostate.

Orasi sadrže najviše alfa linolenske kiseline, koja je oblik omega-3 nezasićenih masnih kiselina, te su odlični za očuvanje zdravlja srca i pravilan rad mozga.

– Bademi sadrže najmanje kalorija i dobar su izvor vitamina E, koji je jedan od najsnažnijih antioksidansa. Povećavaju zdravlje kostiju, poboljšavaju memoriju i rješavaju zatvor.

– Brazilski oraščići odličan su izvor selena, važnog minerala koji djeluje protuupalno i štiti srce od oksidativnih oštećenja. Štiti i od raka prostate, no treba paziti na količinu.

– Kikiriki sadrži vitamine skupine B, koji sudjeluju u pravilnom otpuštanju energije u metabolizmu, a odličan je i za trudnice jer štiti nerođenu bebu od raznih oštećenja.

– Lješnjaci su dobar izvor minerala poput magnezija i fosfora, koji djeluju na opuštanje mišića i gradnju kostiju, te bakra i mangana, koji su odgovorni za zdrave kosti.