8 razloga zašto trebate konzumirati Curry!

1. Potiče probavu

Zahvaljujući bogatstvu vlakana što ih sadrže pojedini začini, curry uvelike potiče probavu te omogućuje dobru peristaltiku i zdravlje vaših crijeva.
A upravo je to prvi važan korak prema dobrom zdravlju. Naime, ako je probava uravnotežena, organizam se učinkovito čisti od otpadnih tvari, što smanjuje rizik od raznih oboljenja. Cimet iz curryja sprečava povraćanje i proljev, crni biber smanjuje stvaranje plinova u crijevima, a korijandar ublažava probavne tegobe. Stoga, vaš će probavni sistem obožavati curry!

2. Djeluje protuupalno i smanjuje bolove

Zahvaljujući sastojcima poput kurkume i đumbira, curry ima snažno protuupalno djelovanje.
Ti začini djeluju tako da blokiraju djelovanje upalnih enzima u organizmu, što rezultira smanjenjem upala i bolova.
Stoga je curry izvrstan dodatak vašim jelima ako patite od reume, gihta ili artritisa ili ako se od tih oboljenja pravovremeno želite zaštititi.

3. Smanjuje rizik od raka

Ova mješavina začina može se pohvaliti obiljem antioksidansa i kurkumina – sastojcima koji smanjuju rizik od pojave raka te inhibiraju rast tumorskih stanica.
Kurkuma ima antikancerogeno djelovanje – smanjuje rizik od raka debelog crijeva, a usto spriječava i pojavu bakterije H. pylori, koja može dovesti do raka želuca.
Neka su istraživanja pokazala da kurkuma djeluje antikancerogeno već u doticaju s vašim jezikom!
U kontaktu sa slinom ona se pretvara u nanokurkumin, koji se pokazao posebno djelotvornim u spriječavanju nastanka raka gušterače.

4. Čuva zdravlje srca

Ako vaš curry sadrži bosiljak i kardamom, njegovom konzumacijom dodatno ćete zaštititi i srce i krvne žile.
Spomenuti dvojac djeluje kao vazodilator, a to znači da širi krvne žile i pomaže dobroj cirkulaciji.
Osim toga, curry snižava krvni pritisak, te smanjuje razne triglicerida nakon obroka. Također, njegovom konzumacijom uvelike ćete smanjiti rizik od srčanog udara i ateroskleroze.

5. Pomaže očuvanju vašeg mentalnog zdravlja

Od svih sastojaka curryja upravo kurkuma najbolje štiti i čuva vaše mentalne funkcije od propadanja.
Kurkumin spriječava djelovanje slobodnih radikala na živčani sistem kao i nakupljanje amiloidnog plaka u mozgu, koji vodi do slabljenja pamćenja i demencije.
Pokazalo se da osobe koje redovno dodaju curry u svoja jela rjeđe obolijevaju od Alzheimerove bolesti.

6. Pridonosi zdravim i snažnim kostima

Jeste li znali da curry obiluje kalcijem, mineralom koji je važan za zdravlje i čvrstoću kostiju?
Dodajte tome magnezij i fosfor, kojima se ovaj začin također može pohvaliti, a koji održavaju kosti i mišiće zdravima.
To znači da svakodnevnom konzumacijom curryja zaista možete usporiti degenerativne promjene u svojim zglobovima i kostima.
Tu ne smijemo izostaviti ni ulogu kurkume koja jača kosti te pomaže u spriječavanju osteoporoze.

7. Ima snažna antibakterijska svojstva

Korijandar, sastojak iz curryja, poznat je po svojim antibakterijskim svojstvima, što znači da konzumacijom ovog začina možete smanjiti i rizik od raznih infekcija.
Korijandar je posebno djelotvoran protiv E. coli i drugih crijevnih infekcija.

8. Potiče detoks jetre

Prema istraživanju provedenom na Sveučilištu Kansas State, curry koji sadrži korijandar pridonosi detoksu jetre i čisti organizam od teških metala poput žive i olova.
Svakodnevnom konzumacijom curryja spriječit ćete neke od posljedica akumulacije teških metala u organizmu poput smanjenja razine testosterona i broja spermija kod muške populacije.